Tidigare idag twittrade jag om att jag skulle ta en ”kaffe latte”. En liten stund senare hade jag tre nya som följer mig på Twitter. Alla tre hade lagt upp sina profiler för några timmar sedan och alla tre hade bara två tweets. I sin profil-text länkade alla tre till samma sajt: oncoffeemakers.com
Alla tre hade också asiatiska tjejer som profilbilder (OBS! Påklädda, söta och glada).
Det är alltså en hel del som pekar på att det här inte var tre glada tjejjer som har ett stort brinnande intresse för kaffe och addar alla som twittrar om det utan någon slags bot. Alla tre hade på några timmar börjat följa 800-900 personer.. Men det som var mer förvånande var att alla tre också hade över 100 personer som följer dem. Antingen så är det bottarna som addar varandra eller så är det så att 1 av 8 automatiskt följer alla som följer dem. Kanske en kombination av båda? Detta verkar iallafall vara en ny form av marknadsföring.
Det finns även andra som addat mig i förhoppning att jag ska börja följa dem. Och den nya Twitter-följare som jag uppskattar mest är den som heter ”FRA”. Antingen ett väldigt transparant uttryck av signalspaning eller någon med mycket sinne för humor.